fredag 27. august 2010

Farlig god oreokake..

Er egentlig veldig lett og raskt å lage!


Bunn:


 ca 300 gram Oreokjeks
100 gram mykt smør

Dette kjøres i foodprosessor, eller knuses og blandes. Legg det så utover bunnen på et kakefat Press det godt ned. Bruk gjerne en kakering rundt for å få rund form. Sett det inn i kjøleskapet.

Ostekrem:

200 gram naturell kremost
2,5 dl melis

Bruk gaffel og bland ost og melis sammen til du får en jevn røre

1 boks kremfløte
Litt sukker

Pisk til krem, og vend osteblandingen forsiktig inn i kremen.
Ta kakebunnen ut av kjøleskapet og ha 2/3 av ostekremen oppå bunnen. Stikk små biter av oreokjeks ned i kremen.Sett kaka og resten av kremen inn i kjøleskapet, så lager du moussen.

Sjokolademousse:

1 pakke lys sjokolademousse (Toro)
3 dl melk

Pisk i 5 min. Ha moussen oppå kaka, stikk kjeksbiter nedi, og ha resten av ostekremen på toppen. Dryss over med grovt hakket oreokjeks.Du kan også smelte litt sjokolade og ringle det over kaken.( Jeg droppet det denne gangen) Sett kaken i kjøleskapet ca 30 min.

Farlig....
Mektige saker...Vi gjorde et godt innhogg..
Heldigvis har jeg fått frivillige til å hjelpe meg med å bli kvitt resten i kveld.

6 kommentarer:

Familien Nese sa...

Den fekk æg enormt lyst å laga nå;) Elle egentle fekk æg mest lyst å smaga, men for å nyda må en yda, æ dkje så? Fytti nå glede æg mg t å laga! Varte ofte inspirerte t å laga ting når æg læse bloggen din:) Glede mg t posten så hette "orden i klesskapet"! Hb æg varte liga inspirerte då! Gooood velfortjent helg:)

Malu sa...

Tusen takk!
Kjenner jeg er klar for å la kaloriene stømme på.
Den så og hørtes kjempe god ut.
Ha en riktig fin helg!
Malu:)

Dilli sa...

Haha!Den posten blir det leeeeenge te! Eg har liksom et visst system, men det rote seg stadigt te av en elle aen gronn...Det e litt sånn katastrofeområde..

Kagå kan anbefalast! Med masse trilleturer og amming så går det sikkert greit å ete eit par tri stykker i vegå... Kosa deg masse!

Dilli sa...

Ja, la kaloriene komme til meg...(-men la kiloene forsvinne..)
God helg til deg, Malu!!

Anonym sa...

Kaka var supergod! Og "søndagsmiddagen" likeså! Takk for gild kveld, nok ein gong :-)
Ane

Dilli sa...

Tusen takk for det, Ane! :)