mandag 21. mars 2011

pling plong

Vårlig i været ,selv om det er litt kaldt. Lillesnupp var så i vårstemning at hun ville ha meg med ut på lekeplassen og tegne med kritt, hoppe strikk og greier etter middag. Å hoppe strikk var ikke det jeg hadde mest lyst til sånn rett etter middag,så da kom jeg på den geniale ideen å følge henne bort for å spør om ei nabojente ble med ut. Denne jenta kommer ikke fra Norge og vi har aldri sett henne på lekeplassen før, så nå slo jeg elegant to fluer i en smekk; aktivt integreringsarbeid og strikkhoppeunnasluntring... ;o)

Meeeeen, jeg blir rimelig pling plong i hodet,-for som vanlig når hun er ute har lille frøken Dings og venner en masse spørsmål og ideer...
Ding dong!
Kan du komme med en strikk til meg, det må være en pepperkakemannstrikk!
Ding dong!
Kan vi få epler? Og hver sin kniv?
Ding dong!
Vil du kjøpe eplebiter? De koster 1 krone!
Ding dong!
Kan vi få gå til Tuppen og selge epler? Åååh, hvorfor ikke?

Egentlig veldig greit at de ville komme inn nå kjenner jeg... ;)

3 kommentarer:

Petrinetrollmor sa...

Herlig tutte du har, og så flink ho er til å danse. Fekk lyst til å danse med. Skal sette på smilingboksa ein gong til og danse med på vårdansen. Heller det enn å hoppe strikk :)

Petrineklem

Dilli sa...

Hehe! Stemmer også for en dans! ;)

Ingvild B sa...

Hahahaha...
Herlig jente - med foretningssans! =]

Hoppe strikk var noe jeg gjorde hver dag når jeg var jentungen. Det ER jo gøy da!
Men NÅ foretrekker nok jeg også heller en dans ;)