lørdag 10. april 2010

Spysjuka

er til å spy av!

Det er fantastisk herlig å våkne midt på natta av at Lillesnupp spyr ut ikke bare sin dyne, men også min..
Med fjorårets maratonprosjektilspyingsnatt friskt i minne spretter jeg opp, i superfart til søvndrukket å være, og finner bøtte,og rekker dermed å forhindre ladning nummer to i senga.. Jippi!

Så er det operasjon "minimere skade", vrenger av ekle spydynetrekk, konstanterer at dynene også må vaskes,får med Lillesnupp på badet og tar forsiktig av spypyamas på fortumlet, men flink unge.. Litt fornøyd oppi kaoset med å slippe full dusjing og vasking av hår klokka to, for det slapp vi ikke sist gang.. Så er planen å prøve å skylle det verste av før jeg skal hive ekle ting og tang på vask. Det er da mamman også brekker seg..Fytti grisen for en gøy ting å gjøre midt på natta..

Så er det å dandere senga med ørten handkle, strategisk plasserte bøtter, finne dyner fra Lillesnupps rom,tekste jobb og lettere nervøs og på armlengdes avstand prøve å sove i halveis opplyst rom...

Heldigvis ble det ikke mer spying på natta. Men sakkosekken fikk gjennomgå litt utpå dagen..Spysjuka er det definitvt noe av det verste jeg vet. Nå håper jeg bare at jeg ikke får den selv...

Ingen kommentarer: