søndag 24. oktober 2010

Det tar på med bursdagsfeiring..



Lillesnupp er blitt 6 år! Svære greier! 
Og det måtte jo feires.Fredag hadde vi mormor,morfar, onkel, tanter og snuppete og kult søskenbarn på besøk. De fikk taco, daim iskake og mormors sitronfromasjkake som Lillesnupp hadde bestillt. Kjempekoselig!
Etter gjestene var gått og Lillesnupp hadde lagt seg, bakte jeg en sjokoladebamsekake og lagte gele til bursdagsfest med venninnene dagen etter. Kakepynting og muffinsbaking ventet jeg med til morgenen etter. Det skulle jeg ikke ha gjort... Det ble et supermegastress.. Kjøkkenet og gulvet var delvis bombet etter gårsdagen/baking, pyntingen tok lengre tid enn antatt, Lillesnupp nevnte tilfeldigvis at ei jente var allergisk mot katt(jippi, støvsuge og vaske gulv en gang til..), duk ikke strøket og halvparten av muffinsene ble noen miserable greier.. og fiskestangen til godteposefisking fant jeg ingensteder....Jadda! 

Heldigvis kom Lillesnupp og mormor tilbake fra tur, og ble med å gjøre ting i stand før invasjonen. For invasjon var det. 13 gira og deriblant noen heilgira småjenter. Det var to liiiitt lange timer. Fant ut at det smarteste var å holde den organiserte leken i gang etterhvert. Min utskremte gode venninne mente det hadde holdt med en time med den gjengen. Tilbøyelig til å være enig... Kjenner det er godt det er et år til neste gang... Men om mammaen ble litt stressa og sliten, så hadde Lillesnupp det gøy, og det er jo det viktigste.

2 kommentarer:

Liv-Inger sa...

Gratulerer med 6-åring i hus! Så deilig det så ut med taco da. Og kake! Jøss, ble helt sulten her nå, enda jeg nettopp har spist ferske brød...

Kjenner meg igjen i det megastresset samme dag som feiringa skal finne sted. Er det ikke rart hvordan alt tar litt lengre tid enn antatt, og vips, så er klokka der. Gjestene kommer de, selv om melet flyter utover gulvet og partyarrangør nr. 1 (les: mor i huset) har et stressnivå som ikke ligner grisen. Men men, det går som regel bra.

Godt at jubilanten var storfornøyd i alle fall :-)

Dilli sa...

Takktakk!
Ja, Taco er en av Lillesnupps favorittretter, så da ble det taco på gjengen.Det slo godt an det! "Oh yes!" sa både onkel og kult søskenbarn.

Men heldigvis, tross stressnivå, jubilanten hadde det veldig gøy i begge selskapene... ;)