onsdag 8. desember 2010

Linselus..

Etter ca 29 år med diverse mer eller mindre kledelige briller så har jeg nå for første gang fått meg linser. Forandring fryder, tenkte jeg. Nå blir jeg så vakker og ven, slipper duggete og evig skitne, kladdete brilleglass, og så hadde det jo vært litt kult å dukke opp på julebord eller hos søting uten briller. TA-DAAA! liksom... (nå er jo det avslørt for enkelte med å skrive her da, men drit i..)

Joda... Får linsene både på og av uten særlig problem, hatt dem på i flere timer i går og noen timer i dag, men de KLØØØØØR!! Noe så inni.... Øyedråper har jeg ikke her hjemme, -og skal de kjøpes hos optiker eller apotek tro? Linsevæske kunne brukes til formålet, men det var litt mislykka og jeg var kanskje litt pysete da jeg prøvde å få det til.  Irriterende greier, ser bra egentlig, men veldig forstyrrende å føle seg stiv og tørr i øynene hele tiden... What to do?!

Ellers så hadde Lillesnupps teatergruppe juleavslutning i går, og det gikk kjempebra. Flink og søt gjeng!  Det morsomste var klovnene som glemte noen replikker, fikk fjolla og lo så masse av seg selv. Før showet startet var jeg i sminken nede i kjelleren, og sminket både klovner, tryllekunstnersnurrebarter, pene damer, ballerina og ei heks med edderkopper og hoggtenner. Heldigvis hadde mormor holdt av sete til meg i salen, for det var rimelig stappfullt. Syns ungene var skikkelig tøffe egentlig. Mange av de store sang solo. Jammen ikke verst! Tror de har utrolig godt av å prøve seg på en scene.

Ingen kommentarer: