mandag 28. juni 2010

Oppussingsprosjekt

Lillesnupp og jeg har startet et oppussingsprosjekt..
Pappen min hadde nemlig funnet noen kommoder og plassert inn i gangen min mens han var pusepasser. En liten med fire skuffer skal få stå på Lillesnuppsrom og huse småfrøkenens dilldall, og en litt sånn gammelstyggfin skal få stå på badet og huse klær og annet dilldall.

Men først må de altså males! Lillesnupp ville først ha lilla kommmode, men etter litt rådføring ble vi enige om kremhvit og at hun skal få pynte med klister og hjerter, og jeg vet ikke helt hva, men hun har en plan sier hun.. ;) Så i dag stod malingkjøp på programmet. Jupp! Jentene var klar og full av pågangsmot, og kjøpte 3(!) liter maling... Mhm!! Jeg innser nå at jeg kan male både nattbord og en kommode eller tre til i samme slengen om jeg orker...

Vi startet med Lillesnupps kommode nede i garasjen. La ut plastikk og aviser for å å ikke søle. Det klarte vi jo litt likevel, men minimalt...  Lillesnupp var ivrig med, svingte penselen flott og for det meste i riktig retning,-helt opp til albuen måtte vi vel gnikke av maling etterpå.. ;)  På andre strøk var hun derfor ivrig kontrollør og mamman malermester. Men å bøye seg og krype rundt på harde gulv for å male ørsmå kommoder var ikke særlig bra for mammaryggen. Var nede og skrudde på knottene nå i kveld, men tok ikke sjansen på å bære kommoden opp igjen. Får ta det og pyntingen i morgen...

Ingen kommentarer: