mandag 8. mars 2010

Kråkebolle er sikkert en delikatesse..

men jeg liker det ikke spesielt.. Det har kanskje noe med konsistensen og utseendet å gjøre, men minner også litt om det brune i krabbe som jeg heller ikke er så begeistret for. Da liker jeg bedre blekksprut, barnicle(-sjødyr som bor inni en slags stein?!),gratinert trollkrabbe, hvitløksreker og syrlig laksesalat..
Tror ikke jeg noen gang før har spist meg så STAPPA på sjømat!
Pleide å bestille slike tapasbrett, det var egentlig ikke så lurt..på en måte..fordi vi klarte sjelden opp hovedretten (som typisk var congrio), eller desserten.. Men godt var det, spesielt gratinert trollkrabbe!

Kaker var en annen ting..direkte farlig gode!
Spesielt den med marengs og ville bringebær.. Fikk den to ganger. Den siste gangen på den tyske resturanten i Frutillar var det et noe vel gedigent stykke, vi var to stykker som delte og klarte det ikke opp...


Maten i Chile kan anbefales! Mye godt!

Ingen kommentarer: