mandag 8. november 2010

nyheter

noen ganger velger jeg å ikke lese
noen ganger er det bilder jeg ikke vil se
(eller få)
noen ganger er overskriftene nok
noen ganger leser jeg
likevel

Spesielt etter å ha blitt mamma er det  noen nyhetssaker jeg helst ikke leser,  utfra enkelte overskrifter kan jeg lett se at det ikke er så lurt å klikke seg inn på akkuratt de artiklene for å lese … Noen ganger gjør jeg det likevel. Lurt eller ikke, tja… Media har mye makt. De velger fokus. Jeg har også et valg, jeg kan vite om, eller jeg kan "meske meg" i elendighet.

Sånn ellers har jeg nettopp sagt ja til en telefonselger, til og med en høflig og forsiktig telefonselger. Det tilhører sjeldenhetene. Men det var Amnesty . Jeg har vært sms-aksjonist lenge. Det var kanskje på tide å bli noe mer. Hvis du også synes at verden tidvis kunne vært et bedre sted, så kanskje du også vil gjøre noe med det. Det koster deg lite, betyr mye.

Ingen kommentarer: