onsdag 24. november 2010

Tenn lys for noen du er glad i

Tenn et lys for de som ikke lever, tenn et lys for de som lever.

Tenn et lys for de som er syke, tenn et lys for de som er friske.
Tenn et lys for de som er gamle, tenn et lys for de som er unge.
Tenn et lys for de du er gla i!
Inviter alle dine venner, og bli med å tenn et lys for alle de vi er glade i ♥

Klikka meg innpå hendinga Tenn et lys for de du er glad i på facebook med denne teksten. Mellom 19.30- 22.30 i kveld er det så langt ca 35110 mennesker i Norge som tenner lys. Leste litt kommentarer på sida og kikka i galleriet der folk har lagt inn bilder av mennesker de er glad i som nå har gått bort. Uff, det var bare så utrolig mye trist... Det skal ærlig innrømmes at det rant noen tårer. På et bilde stod det er fint dikt, med ukjent forfatter virker det som, så jeg drister meg til gjengi det her:

Og hvis jeg går bort mens du ennå er her,
så vit at jeg lever videre, og
reagerer på en annen rytme,
bak et tynt slør du ikke kan se igjennom .
Du kan ikke se meg,
så du må ha tro
Jeg venter på en tid da vi kan streife
sammen igjen,
-inntil da lev ditt liv i fulle drag
og når du trenger meg ,
bare hvisk mitt navn i ditt hjerte
Jeg vil være der

3 kommentarer:

Lene Megan sa...

Flot tanke og god ide! Er sikker på der blev tændt masser af lys! :)

Refleksjon på livsvegen sa...

fint å tenne lys..

så koseleg dikt du laga om november..


god helg!!

Dilli sa...

Takk for det!
God helg!